martes, 20 de abril de 2010

Estofat de vedella



Ingredients per a 4 persones:
800gr de vedella per estofar,1 ceba,1 pebrot verd,4 cullerades de tomàquet fregit,1 got de vi negre,oli d`oliva,sal,1 pastilla de caldo de carn,1 cullerada de maicena i 3 patates.

Normalment l'estofat de vedella, primer s'enfarina la carn i després es fregeix, al meu aquest mètode no m'agrada, jo prefereixo fer-ho com us posaré a continuació.

En una cassola posem una mica d'oli d'oliva i posem la carn tallada a daus salpebrada, quan estigui una mica daurada hi afegim la ceba i el pebrot tallats finament i ho potxem tot junt, quan estigui li afegim les cullerades de tomàquet i el got de vi negre i ho deixem reduir una mica, a continuació el cobrim amb aigua i hi afegim la pastilla de brou de carn i el tenim al foc mitjà-baix entre 3 quarts d'hora i una hora fins que ens quedi la carn ben tendra, si se'ns va quedant sense brou li podem afegir una mica més de agua.Al final l`espessem al nostre gust amb una mica Maizena dissolta en aigua, el rectifiquem de sal,a part fregim unes patats tallades a daus i se les afegim a última hora.

La diferència entre esta manera i l`altre es que esta que he fet jo la espessem a ultima hora i la manera tradicional al estar la carn enfarinada donc al afegir el brou ja esta bullint tot el rato espessit ja que va soltant tota la farina i anem amb el risc de que se`ns enganxi a la cassola.

3 comentarios:

  1. Quina bona pinta aquest plat!!!!! la meva mare també en fa i li queda boníssim!!

    ResponderEliminar
  2. Per cert, avui li he preguntat a la meva mare com ho fa i mes o menys ho fa com tu!! li agrada que la carn es faci bé ja què té un gust diferent!!!!!

    ResponderEliminar
  3. Es la clau perquè si queda dura no val res,al menos este tipo de carn d`estofar.

    ResponderEliminar